Mitt liv med LCHF

Saffransbiscotti

Kategori: Recept

Har läst mycket positivt på flera olika bloggar om dessa biscottis så kände att jag ville haka på och prova. Inga avancerade ingredisener och inga svåra moment, passar mig perfekt!

Saffransbiscotti
  • 100 g mandel grovt hackad
  • 75 g smör
  • Ev lite sockerersättning (jag hade i 2 tsk sukrin men finns recept med 1-1,5dl i)
  • 3 ägg
  • 2 pkt saffran
  • 500 g mandelmjöl
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 1 tsk bakpulver


Vispa rumsvarmt smör (jag värmde det krämigt i micron) tillsammans med saffranen. Har du i socker häll ner det nu. Knäck sedan äggen ett och ett och vispa. Blanda det andra ingredienserna i annan bunke och häll sedan ihop allt och rör till en stor gegga. Tryck ut två långa båtar på bakplåtspapper och kör in i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter. Plocka ut och skär på tvären och lägg dom sedan på rygg med insidan upp och sänk värmen till 120 grader i ytterligare ca. en timma. Dem skall bli torra och krispiga.

 

 

KOMMENTARER:

  • Gunilla säger:
    2011-11-30 | 19:27:17

    Tack för inbjudan. Ska bli väldigt kul att smaka på dessa delikata kakor.

Kommentera inlägget här: