Mitt liv med LCHF

Goda och mättande lchf muffins

Kategori: Recept

I Anna Halléns bok "Lchf-husmanskost" finns detta goda och lätta recept. Möjligheterna är oändliga. Perfekt som mellanmål.

Jag hade med mig två igår när jag var på konferans med jobbet hela dagen. Jag anade att på morgonfikat kommer de serveras smörgås och kaka till eftermiddagsfikat. Gissa vem som hade rätt? ;) Var glad att jag hade med mig ett bättre alternativ.

8 Ostmuffins

5 ägg
1/2 dl grädde
2 dl riven ost (jag har använt västerbottenost som ger fyllig smak)
Lite svartpeppar (jag har även saltat lite)

Vispa ihop allt och häll i stora muffins formar. Använd en muffinsplåt annars har ni troligtvis smet överallt ;)
I receptet står det ca 20 minuter. Jag har kört på 30 minuter varje gång för att få en fin färg.

Fyll dem med vad du har hemma. Första gången (bilden) hade jag i fetaost och vitlök.
Andra gången hade jag i stekt tärnat bacon, oliver och soltorkade tomater.

Vill man göra söta varianter tipsar Anna om att man kan ha i vaniljpulver, stevia och smör. Använd fantasin! :)

KOMMENTARER:

  • Gunilla säger:
    2011-09-30 | 17:15:55

    Ja, de ser väldigt goda ut. Har du någon kvar som du kan ge en hungrig en?

  • Marlene säger:
    2011-09-30 | 17:49:10
    Bloggadress: http://levamedlchf.blogg.se/

    Det är bara och komma hit, finns flera i kylen! ;)

Kommentera inlägget här: