Mitt liv med LCHF

Lchf wrap

Kategori: Recept

Förra veckan hade vi inte lagat nån mat och jag var tvungen att ha en matlåda med mig till jobbet dagen efter.
Kom då på att jag kunde prova att göra en wrap efter Moniques recept som är enkelt, går snabbt och det bästa var att det var riktigt gott o mättande. En perfekt lunch!


1 wrap

2 ägg
2-3 msk vispgrädde
1 msk husk
Valfria kryddor (jag hade i cayenne som Monique tipsar om)

Vispa ihop ingredienser i en skål med en gaffel.
Smält smör i en stekpanna, häll i äggröran i stekpannan och stek på medel värme. 
Låt steka en stund tills den stelnar, får färg - som en pannkaka. 
Vänd och stek på andra sidan.

Rulla in i bakplåtspapper eller folie.

Jag fyllde min med färsost, creme fraiche, prickikorv och gurka. Mums blev riktigt mättande och gott!
Kommentera inlägget här: