Mitt liv med LCHF

Så hur gick det med kolhydraterna under midsommar?

Kategori: Dagbok

Högtider är för mig ofta "okej-att-fuska"-tider men i år kände jag att NEJ. Jag satsar för mycket och vet med mig att jag inte mår gott av det efterråt. Just midsommar finns det ju ingen anledning för det är minst lika gott och väldigt enkelt med lchf-alternativ.
 
 
 
Jag stod i köket hela morgonen och gjorde fröknäcke, västerbottenpaj, 3 olika dressingar/såser och jordgubbscheescake.
Midsommarlunchen bestod av buffé och jordgubbstårta, då åt jag jordgubbar med grädde. En god färskpotatis hamnade på tallriken och det smakade gott :)
Middagen blev grillat med sallad och goda såser. Efterrätten blev min jordgubbscheesecake.
 
Sen slank det ner en och annan nubbe men mestadels blev det vin :)
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: