Mitt liv med LCHF

1 år har gått...

Kategori: Dagbok

Inser att det är nästan 1 år sedan som jag uppdaterade bloggen. Har många gånger tänkt att jag skulle ta upp det igen men lusten har lixom inte funnits, tills nu.
 
Min sambo har blivit vegetarian och därför har vi fått tänka om lite i matvägen och det har varit lite knixigt. Jag vill och äter gärna kött även om det har blivit mestadels vegetariskt även för mig här hemma.
Håkan har gått upp mkt i vikt eftersom hans nya matinställning har resulterat i MYCKET pasta och det vet vi ju inte är speciellt bra varje sig det gäller näring eller innehåll.
 
Tanken är att han nu ska hoppa på mitt LCHF-tåg igen men vegetariskt. Det är såklart lite svårare eller snarare man måste komma in i ett nytt tänk, ungefär som när jag startade med LCHF.

Så hoppas att ni hänger på min fortsatta resa med mer vegetariskt mat än det har varit tidigare :)
 
 
 ps. inser att det även var dags att uppdatera designen på bloggen samtidigt.ds
 
 
 
Kommentera inlägget här: