Mitt liv med LCHF

Bästa lchf-brödet jag ätit hittills

Kategori: Recept

 
Idag har jag bakat ett kanongott bröd! Hittade recepetet hos Anna.
 
Jag ändrade lite i receptet, hade ingen mjölk hemma så körde med grädde istället och la till lite pumpakärnor och russin. I gräddpaketet var det bara 5 dl så la till lite havremjölk oxå, inte helt bra men det blev ruskigt gott så nu tror jag till och med den kritiska sambon kommer tycka det är gott :)

Kylskåpet ekar tomt så har varken smör eller pålägg hemma så provade helt naket och var riktigt gott, kommer definitivt göra om det här.

1 Långpanna

* 6 ägg
* 5 dl grädde
* 1 dl havremjölk
* 150 g riven ost
* 3 dl pofiber
* 1 dl kruska kli
* 0.5 dl linfrö
* 4 msk fiber husk
* 0,5 dl pumpakärnor
* 1 näve med russin (uteslut för strikt LCHF)
* 3 tsk bakpulver
* 4 nypor salt

Garnera med sesamfrön

Värm vätskan i mikron och lägg ner osten så den smälter. Vispa i 6 ägg och blanda sedan i alla torra ingredienser. Bred ut smeten på ett bakplåtspapper på en långpanna. Toppa med sesamfrön. Grädda mitt i ugn i 180-200 grader ca 15-17 min.

 

 

KOMMENTARER:

  • Gunilla säger:
    2014-10-16 | 16:53:33



    Lycka till med ditt nystartande o kanske detta kan inspirera mig oxå

Kommentera inlägget här: