Mitt liv med LCHF

Linas matkasse

Kategori: Dagbok

 
Minns ni vad jag skrev om Linas matkasse förra året? 
 
"Tänk när jag ringde till "Linas Matkasse" förra året efter att jag fått tips om att dom hade lchf och fick svaret "Nej, vi kommer aldrig att starta en sådan kasse, det är en övergående trend". Ha, mer fel kan dom väl inte ha?!"
 
Såhär två år efter det samtalet har jag faktiskt prövat kassen. Vi har kört 3 veckor totalt på den vegetariska varianten. Det har funkat bra, vi har fått mycket goda och varierande rätter där jag inte har saknat köttet det minsta. Nackdelen har varit att vissa rätter innehåller bröd, pasta och ris men mindre än vad jag hade trott att det skulle vara.
 
Igår fick vi leverans på den sista kassen (har pausat abonnemanget) och det ser faktiskt väldigt bra ut, fritt från pasta, ris och bröd. 


 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: